Seriál rozhovorů s fotbalisty Sokola Královice. Díl čtvrtý: FILIP ZIKMUND

18.10.2012 09:08

Pokračujeme v našem seriálu rozhovorů s fotbalisty Sokola Královice. Dalším respondentem je Filip Zikmund. Populární Filipi již několik let obléká dres královického A mužstva. Patřil do týmu, který vybojoval postup do Pražského přeboru před dvěma lety.

(rozhovor vedl Michal Krejča)

 

Ahoj Filipi, do sezóny jsi naskočil po svém návratu ze své druhé domoviny (USA) o něco později. Jak se fotbalově cítíš a jak vidíš současnou kvalitu týmu?  Jak hodnotíš dosavadní zápasy nového ročníku které jsi viděl ?

Sezóna pro mne začala špatně, kvůli tahanicím mezi mým mateřským klubem a Královicemi, pak jsem odjel na dovolenou a věděl jsem, že to budu mít těžké se do základu dostat. I když jsem jediný útočník v královickém dresu (od minulého kola je tu druhý útočník Holeček), tak jsem odehrál asi 6 minut a nečekám obrat k lepšímu… Fotbalově se tedy cítím na pi*u. Dosavadní zápasy jsem viděl spíše jako divák, týmu se daří, máme skvělé individuality, ale škoda jen, že nejsme více týmem, kdybychom byli tým a mákli jeden za druhého, tak nemáme v přeboru konkurenci.

 

Jaké jsou tvoje nejsilnější fotbalové stránky ?

To je těžké, nejsem fotbalista a vím to o sobě. Jsem týmový hráč a přesně vím, kde je moje místo na hřišti, když hraju tak bych se pro tým roztrhal. Spíše mi vyhovují ty zápasy, které ostatní nenávidí, tzn. umělé trávy, menší hřiště, samé souboje, rozbahněná hřiště… Prostě tam kde se bojuje. Určitě také hra hlavou a tělem, potřebuji dostávat dlouhé balony, dnešní trend je ale kombinovat po zemi a co nejméně nakopávat, což mi moc nevyhovuje, dříve to bylo lepší, hrálo se nahoru dolů, dneska je to nuda, když se na to koukám z lavičky, 85 minut zápasu se jen přenáší balon, krátké přihrávky rádoby styl Barcelona, mě se fotbal Barcelony nelíbí, usínám u toho, chybí mi přímočarost, anglický styl. Bohužel je to ale trendy, proto tak 90% mužstev hraje a my také.

 

Co vidíš jak svůj největší přínos pro tým ?

No tak momentálně asi ten, že jsem bavič kabiny, už mi ale ubývají spoluhráči, se kterými jsem se špičkoval. Drbout, Švarc, Dufek jsou pryč a já už pomalu ani v kabině nikoho neznám...

 

Do Královic jsi přišel před nějakou dobou s Pavlem Dufkem, jaký k němu máš vztah a jak by jsi ho fotbalově charakterizoval ?

Dufíno je Dufíno, hrál jsem s ním v Meteoru a pak jsem ho dotáhl do Královic, kde jsme vykopali přebor, zažili jsme pod sebou spoustu trenérů a já doufám, že ještě hodně zažijem. Je to mongol, ale dobrej kluk a hlavně super fotbalista, jen kdyby měl pár kilo dolů a neměl občas svého cvrčka. Je to ale hráč, kterej potřebuje důvěru trenéra a pokud jí má, tak odehraje fantastickou sezonu, jako v A. třídě nebo loni v přeboru, kdy na beku hrál skvěle. Teď tu důvěru neměl a odešel, čemuž rozumím.

 

Jaké jsou tvoje koníčky a zájmy, jaký typ holek se Ti líbí?  Jakou známou osobnost  nejvíc respektuješ a uznáváš?

Můj hlavní koníček je AC SPARTA PRAHA, ani nevím jak dlouho mám permici, ale žiju tím a jezdím i na zápasy pohárů do zahraničí. Jinak mě zajímá móda a cestování. Holky se mi líbí jedině blondýnky, doma mám tu nejkrásnější z nich. Jak se říká, brunetky jsou pro kluky, blondýnky pro chlapy. Neuznávám nikoho kromě sebe, obdivuji fotbalisty Karla Peška Káďu, Lumíra Mistra a Andreje Kvašňáka, kterého jsem znal i osobně.

 

Kdo je v Královicích tvůj nejlepší kamarád ? Jaký vztah máš k Uhříněvsi ?

V Královicích momentálně znám asi pět lidí, takže ten výběr je zmenšen, ale i kdybych tam znal 30 lidí, tak určitě Matouš „Erik-Pepa“ Slováček a Edinson „Cavani“ Formáček. Bez nich bych v Královicích nebyl, to říkám zcela na rovinu. K Uhřiněvsi mám vztah normální, vůbec to nehecuju, nejsem z Královic a nehrál jsem za Uhřiněves, takže necítím rivalitu. Je to taková naše farma, posíláme tam nepotřebné hráče jako je Pavel Dufek a tak, takže se tam asi chystám v zimě také, když se podívám na mou statistiku odehraných minut.

 

Jak tipuješ sobotní zápas s ČAFKOU a jak tipuješ umístění Královic na konci soutěže a proč ?

Zápas s Čafkou jistě zvládneme, porazili jsme už těžší soupeře a když vidím sílu našeho kádru, tak nám mohou přidělat problém tak max. dvě mužstva v přeboru. Vidím to na výhru 3:1, hattrick dá náš nejlepší hráč, kterého máme, tj. Eduard Formáček, protože se mu na Čafku daří a na jejich obranu umí. Góla dostaneme za stavu 2:0 po rohovém kopu od Chvátala

 

Dost často se stává, že mluvíš velmi hrubě, až vulgárně. Čím  je to podle Tebe způsobeno? Může to souviset se vzděláním? Menší slovní zásobou? Nebo případně nedostatkem sebevědomí ?

Bohužel je to můj nešvar, ale zkuste si mluvit spisovně, když Vám trenér Plánička na poradě před zápasem řekne 34x ty vole… Já si myslím, že to není tak hrozný, ale co odešel Jirka Drbout, tak jsem víc na očích, dříve jsem byl v závěsu právě za ním. Nedostatkem sebevědomí rozhodně netrpím, to asi poznal každý.

 

Jaký názor máš na současnou politickou scénu, kdo je podle Tebe vhodný prezidentský kandidát?

Tady bych mohl napsat klidně čtyři A4, současná politická scéna se odvíjí od celé společnosti, která je bohužel rozložena. Je mi zle spíše z lidí, než z politiků, lidi nechodí k volbám, jsou apatičtí, jen nadávají a každý říká jedno a to samé, že je jedno, kdo tam je, všichni jsou gauneři apod. Už to vyvrcholilo tak, že komunisté se dostávají zpět k moci, což je celkem síla a čím více blbců bude v zemi říkat u piva tyhle žvásty, tím dříve budu muset emigrovat. Moje rodina byla perzekuována komunisty a vím, co jsou zač. Na rozdíl od jiných vidím v současnosti pozitiva, hlavní pozitivum vidím v tom, že se začíná něco vyšetřovat, že se chytají hejtmani s úplatky, změny na státním zastupitelství a na policii. Tohle byla dříve jen utopie.

S prezidentskou volbou je to špatné, chybí mi kandidát, do kterého bych mohl vložit nějakou naději. Určitě budu hlasovat proti Janu Fischerovi, člověku, za jehož úřednické vlády se děly šílenosti hlavně v resortu obrany, navíc je to bývalý komunista. V prvním kole budu volit pravděpodobně Vladimíra Franze, což je vzdělaný člověk a jeho názory mi jsou blízké. Ve druhém kole pak kohokoliv proti Fischerovi, s výjimkou kandidáta KSČM.

 

Co by jsi chtěl v budoucnu (po skončení fotbalové kariéry) dělat za práci ?

Težký tohle. Nevím, to je těžká otázka. Ale u fotbalu dělat nechci, ten hraju pro radost, i když mi poslední dobou té radosti moc nedává.

 

A odpověď na otázku Pavla Dufka – Kdo myslíš, že vyhraje letos ve fotbalové lize titul ? Při odpovědi prosím o sundání růžových sparťanských brýlí…

Pro dobro své i celého českého fotbalu doufám, že Sparta, protože kdyby nebylo neexistujícího gólu Pavla Horvátha před dvěma lety, který nikdo za čárou neviděl, tak by titul urvala Sparta a loni to bylo špatný, nepřipouštím si tedy, že by zvedal pohár nad hlavu někdo jiný než Marek Matějovský.

 

Kdo bude odpovídat příště a jakou otázku mu položíš ?

Příště bude odpovídat Matouš Slováček. A otázka: Tak Erik nebo Pepa? Už se rozhodni…