Rozhovor s Jiřím Novákem před začátkem sezóny 2012-2013

15.08.2012 15:20

Fotbalové Královice povede v dalším ročníku nové trenérské duo Jiří Plánička – Jan Hegedüs. Dosavadní hrající kouč Jiří Novák se rozhodl pokračovat v klubu už jen v roli hráče. „Všechno jsme si zhodnotili a dospěli jsme k názoru, že bude lepší, když bude mít tým trenéra, který bude mimo hřiště,“ prozradil Jiří Novák.


S podzimem byly Královice vcelku spokojené, vedlo vás k rozhodnutí opustit roli hrajícího kouče nepříliš povedené jaro?
Hrajícího trenéra už prostě dělat nechci. Je lepší, když na to trenér kouká z pozice mimo hřiště. Tady byl jasnou volbou pro klub Jirka Plánička. To je dobrý kluk. Později se klub domluvil i s panem Hegedüsem, který mi taky přijde do práce hodně zapálený. Pak jsme tady samozřejmě i my, zkušení hráči jako Randa, já nebo Kahuda, abychom někdy pomohli s tréninkem a taky s B-týmem.

Pokračujete v roli hráče, neuvažoval jste o tom, že z Královic odejdete úplně?
Měl jsem nějaké nabídky a já všem týmům, které měly zájem, děkuji. Pokračuji ale v Královicích. Jsou tu kluci, kteří do klubu přišli kvůli mně, a taky mi vyhovuje spolupráce s panem Janouškem. Uvidíme, jak mě na hřiště pustí koleno. Potřebuji cítit, že práce v klubu má stoupající tendenci a zatím to v Královicích takhle vypadá, takže jedu dál. Uvidíme, co bude za půl roku, jak to bude pokračovat.

Královice tedy budou mít velké ambice?
Přál bych si, aby to tak bylo. Myslím, že přijdou zase další hráči, dojde k okysličení kádru. Tady je jádro týmu už dlouho pohromadě, pokusíme se přivést další posily. Chceme, aby to kluky bavilo a nahoru šlo áčko i béčko, kde by se měla zvýšit konkurence. Je přece normální, že si dáváte vyšší cíle, takže chceme hrát nahoře.

To znamená, že by se vám líbilo, kdyby Královice bojovaly o první místo?
Současný tým by na boj o první příčku neměl. Věkově ani časově, ale když se doplní, tak proč ne. Třeba se povede získat posily ze Záp, Bohemky, Braníku. Pak by to tak mohlo vypadat, že by hrálo na špici áčko i béčko. Tam by se kluci měli chtít dostat do vyšší soutěže. Samozřejmě se tyhle plány nemusí naplnit, ale já bych si přál, aby to tak bylo.

Jenže v minulé sezoně jste nebyl spokojený s tím, že se hráči v Královicích mnohdy špatně vyrovnávali s kritikou. Změní se to nyní?
Když je člověk přímo na hřišti, hodně věcí asi vidí jinak. I proto ta změna, že bude trenér přímo na lavičce. Já jsem ale cítil, že hodně kluků je spokojených s tím, jak to je. Zastávám názor, že v lize, i na téhle úrovni, se mají dělat věci na sto procent. Ne se jít na hřiště na trénink projít. Samozřejmě chápu, že kluci chodí do práce, ale odmakat se to musí, ať je to liga nebo přebor. A když to dokáže jeden, proč to nemůže takhle být u všech.

Pro hráče s ligovými zkušenostmi asi bylo těžší se s tím vyrovnat...
Člověk s tím bojuje, je to problém. Chci mít vždycky z práce radost. Teď v tomhle směru bude mít hlavní slovo právě Pláňa. Uvidí všechno z pozice mimo hřiště a bude to řešit. Má na kluky bič, on tady vyrostl, něco tu odkopal. Bude mít rozhodující slovo.

Takže vy už do ničeho zasahovat nebudete?
My zkušenější budeme nějaké věci řídit ze hřiště, a jestli si někdo myslí, že se změním, to ne. Já na kluky budu přísný, řeknu si svoje. Budou to mít se mnou těžké i dál, i když budu v jiné roli. (směje se) Samozřejmě můžeme trenérům pomoci třeba s rozborem soupeřů.

Není problém v tom, že na všechno pohlížíte optikou hráče, co kopal první ligu?
Já už jsem ale taky přebor hrál, v Čelákovicích. Tehdy jsem si těchto věcí tolik nevšímal. Tam byl jeden trénink a pak zápas, dali jsme za sezonu kolem stovky gólů. Bylo to tam jiné, tým si šel po zápase sednout, všichni tam byli kamarádi, žili tím. I tady jsou kluci, pro které je fotbal vším. V Praze je to ale všechno daleko složitější. Pracujeme na tom, aby to kluky bavilo a žili tím víc a víc. Máme částečně nový trávník, máme dvacet míčů, prostě aby šlo všechno nahoru.

Cítím, že hodně toužíte v novém ročníku přeboru napravit nepříliš povedené jaro. Vnímáte, že tam nebylo všechno v pořádku?
Určitě tam cítím i svojí chybu. Vsadili jsme během zimní přípravy hodně na hraní s míčem a na jaře se nám nedařilo. Podcenil jsem to a je jasné, že bez pořádného běhání to nejde. Jsem za to jaro v určitém směru i rád, byla to velká zkušenost. Teď je příprava naplánovaná jinak. Kluci se mají na co těšit. Ale když se vrátím k tomu jaru, všechno určitě špatně nebylo. Dostali šanci hráči, kteří tolik nenastupovali, a musím říct, že třeba Hrazdíra si řekl o to, že by mohl být v budoucnu lídrem týmu.

Co se tedy v létě v přípravě Královic změní?
Jestliže chceme mít ambice, o nichž jsem mluvil, tak potřebujeme přivést nějaké hráče, bude se pracovat víc bez balonu, bude víc tréninků. Hrát se samozřejmě budou i zápasy a třeba v sobotu i nedělí. Musí to být ale vyvážené, abychom neměli po přípravě deset marodů... A taky nás čeká soustředění na Živohošti, kam pojedeme na kole. Těším se na to, až uvidím, kam se povedlo Královice zase posunout.

 

Převzato z https://www.fotbalpraha.cz/zpravodajstvi/kralovice-povede-duo-planicka-hegedus-zkuseny-novak-bude-uz-jen-hrat/